Activitatea din cadrul Biroului Resurse umane în perioada pandemiei

Cornelia Mariana Gocan*

șef birou - Resurse umane
Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga" Cluj-Napoca

 

Pandemia de COVID-19 a afectat și la BCU activitățile și bunul mers al lucrurilor, și a determinat reorganizarea, regândirea unor activități și adaptarea la noua situație.

Activitatea din cadrul Biroului Resurse Umane a suferit unele modificări, care au avut la bază următoarele cadre legislative:

Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României;

Legea nr. 19/2020 art. 1 alin (1) și alin (4), art. 3;

OUG nr. 41/2020;

Legea nr. 25/2020;

Legea nr. 55/2020.

Într-o primă etapă, după întrunirea Consiliului de administrație, având în vedere faptul că salariații au avut concediu neefectuat din anul anterior, s-a recomandat efectuarea acestuia, lucru care s-a petrecut până la finalul lunii aprilie 2020, după sărbătorile pascale.

Ulterior s-a apelat la MUNCA LA DOMICILIU – salariații, cu acordul conducerii, au intrat in munca la domiciliu, fapt care a presupus unele schimbări, dar și dificultăți, respectiv asigurarea suportului logistic de la sediu la domiciliu (echipamente IT, publicații). Au fost analizate locurile de munca si activitățile care se pretau la noile realități, astfel încât să se asigure accesul la munca la domiciliu tuturor salariaților care și-au exprimat dorința în acest sens, s-a impus modificarea fișelor de post, s-au întocmit acte adiționale de continuare a activității prin munca la domiciliu, ulterior acestea s-au transmis și în REVISAL. Situația muncii la domiciliu am întocmit-o și actualizat-o de câte ori se petreceau modificări (lunar) sub forma unui tabel, anexă la dispoziția directorului.

Dezavantaje: imposibilitatea semnării fizice a actelor adiționale și fișelor de post, în timp util. S-a trecut așadar la semnarea acestora și transmiterea lor online, proces mai costisitor ca timp.

Persoanele aflate în muncă la domiciliu întocmesc raport de activitate lunar, care se predă șefului de serviciu și Biroului R.U. pentru arhivare.

În paralel, părinții cu copii de vârstă școlară au beneficiat de zile libere indemnizate 75% pentru supravegherea copiilor. Pe bază de cerere adresată conducerii au apelat la aceată formulă câțiva salariați. Situația acestora am întocmit-o și actualizat-o lunar, alături de dispoziția directorului.

În momentul în care a fost posibilă vaccinarea, prin intermediul Instituției, salariații au fost înrolați pe platforma națională, ca beneficiari ai procesului de vaccinare, în cadrul Etapei a II-a, ca personal din subordinea Ministerelor (Ministerul Educației și Cercetării). Majoritatea salariaților BCU s-au vaccinat.

În prezent câteva persoane se mai află în muncă la domiciliu (38), exclusiv din afara serviciilor de relații cu publicul, restul și-au reluat activitatea la sedii, pregătiți pentru un nou an universitar.

______________________________

Autorii își asumă responsabilitatea pentru corectitudinea informaţiilor şi pentru opiniile exprimate în articolele trimise spre publicare.

* Email: cornelia.gocan@bcucluj.ro