Nr.2 (octombrie - decembrie)

               Editorial               
  Rubrica managerului  
       Cititorii ne scriu        
Carte-culturã-civilizatie
 Informare profesionalã 
               Diverse               



Cititor în bibliotecã

Costel Dumitrascu
bibliotecar - serv. Catalogare-Clasificare

In urma cu cativa ani, pe cand nu eram inca student, nevoia de informare m-a adus la BCU "Lucian Blaga". Cautam atunci una din brosurile acelea cu admiterea in facultati, pe care, e drept, nu am gasit-o, dar am descoperit in felul acesta o institutie impresionanta, chiar daca nu imi dadeam inca seama de rolul ei deosebit de complex.
La putin timp dupa aceea aveam sa devin cititor "cu acte in regula" al bibliotecii, ocupatie deloc lipsita de neprevazut, dupa cum urma sa descopar.
Am inceput prin a afla ca accesul la informatie necesita timp si rabdare ("aici la noi se asteapta" au fost primele cuvinte pe care mi le-a adresat o bibliotecara in BCU) si, pentru ca, din fericire, aceasta nu m-a descurajat, dupa putina vreme am inteles si de ce. Biblioteca, desi detinea un fond de publicatii capabil sa satisfaca intr-o mare masura cererile cititorilor, datorita infrastructurii invechite moral, facea cu greu fata unui public din ce in ce mai numeros. Pe de alta parte insa, prevederile regulamentului, pe cat de evident afisate si frumos colorate, pe atat de nebagate in seama, nu usurau deloc situatia, astfel ca nu de putine ori, daca tineam sa fac totul regulamentar, eram nevoit sa astept mai intai la garderoba, apoi pentru a obtine un loc in sala de lectura si, in final, pentru a primi sau nu cartea. Desigur, aceasta nu era o situatie generala, ci doar una relativ frecventa.
Dar, pentru ca, se pare, trebuia sa inteleg pe deplin mersul lucrurilor in aceasta biblioteca, mi s-a oferit sansa sa devin unul dintre bibliotecarii de a caror activitate fusesem destul de rar multumit pana atunci. Foarte repede am ajuns sa-mi dau seama de volumul imens de munca de care e nevoie de la cumpararea cartii pana la oferirea ei catre consultare. Am vazut cum, aceiasi oameni, putini la numar, incearca sa asigure servicii foarte bune pentru un numar din ce in ce mai mare de cititori si nu mi-a fost greu sa observ ca, in conditiile date, e practic imposibil ca toata lumea sa fie multumita. Doar ca acum, din noua mea postura, vad ca se fac eforturi in acest sens si-mi doresc sa existe o modalitate ca toti cititorii nostri sa afle aceasta.