Nr.1 (iulie - septembrie 2001)

               Editorial               
  Rubrica managerului  
       Cititorii ne scriu        
Carte-culturã-civilizatie
 Informare profesionalã 
               Diverse               



Vrem o bibliotecã modernã.
Cum procedãm?

Molnar Erika
absolventã promotia 2001 a
Colegiului de Biblioteconomie
Cluj-Napoca


MOTTO: Modernitatea,
ca toate celelalte lucruri bune,
trebuie sã vinã din interior.

Avem o bibliotecã.
Avem calculatoare, avem un program suficient de competent.
Avem cititori.Avem public.
Avem oameni. Avem bibliotecari.

Bibliotecarul...

Cu totii stim cã bibliotecarul nu mai este ce a fost pe vremuri. În ochii marelui public, însã, imaginea bibliotecarului a rãmas aceeasi.Cititorii cred în ceea ce vãd. Cititorii vãd oameni plictisiti, neprietenosi, oameni care în loc sã le dea o mânã de ajutor, se enerveazã la fiecare micã gresealã fãcutã de ei.
Cititorii sunt oameni cu care, pentru care lucrãm zi de zi. Noi nu lucrãm pentru aceastã clãdire, nu lucrãm pentru depozite, nu lucrãm pentru rafturi, noi lucrãm pentru si cu acesti oameni. Noi lucrãm ca sã-i servim, ca sã le facem pe plac, ca sã-i rãsfãtãm, ca sã-i îndrumãm; aceastã clãdire este "clãditã" pe oameni prietenosi, oameni inteligenti, oameni competenti care pot face toate acestea...
Înainte de a ne astepta la o apreciere din partea cititorilor, a mass-mediei sau din partea unui simplu vizitator, de ce sã nu stãm un minut, sã ne uitãm la ceea ce facem si la ceea ce am putea face mai bine, sã ne gândim la ceea ce se asteaptã de la noi.

Publicul...

Publicul vine în bibliotecã sã se informeze. El se asteaptã la servicii rapide si competente, el cautã informatiile cele mai noi si le vrea cât mai repede, pentru cã timpul costã, iar informatia se schimbã din minut în minut. Sigur, dacã stãm sã identificãm cauza pentru care cititorii nu au la îndemânã cele mai proaspete informatii, observãm cã, vina nu este numai a noastrã, ci si a editurilor, si a curierului..., dar înainte de a-i critica pe ei, de ce sã nu ne uitãm si noi "sub birourile noastre"...
Sã ne gândim bine la ceea ce am putea face noi pentru cititorii nostri, sã ne gândim cã ei noteazã tot ceea ce vãd, sã ne gândim, cã ei sunt cei pentru care lucrãm si sã începem ziua de lucru cu un zâmbet pe buze...

Înainte de a astepta sã se schimbe imaginea noastrã, a bibliotecarilor, trebuie sã ne schimbãm noi: atitudinea, comportamentul, mentalitatea...
Doar asa vom avea o bibliotecã modernã, o bibliotecã respectatã si stimatã, nu de colegii de breaslã, ci de dragii nostrii cititori.