Numar curent    Arhiva    Opinii    Redactia    Harta revistei        Pagina BCU                          Nr. 12 (2005)

INFORMARE PROFESIONALA
BIBLIOTECI SI BIBLIOTECARI
EXPOZITII
IMPRESII DESPRE B.C.U.
PAGINA DE GARDA

BIBLIOREV PRIN E-MAIL

Daca doriti sa fiti anuntati prin e-mail la aparitia noilor numere ale revistei, aveti posibilitatea de a va inscrie aici.


CAUTARE IN ARHIVA


powered by FreeFind

LISTE DE DISCUTII



BIBLIOTECI SI BIBLIOTECARI
O CLUJEANCA LA BIBLIOTECA NATIONALA DIN QUEBEC, CANADA
Adriana Szekely
sef birou serv. Relatii cu Publicul, B.C.U. Cluj

In toamna anului 2004, tanara Irina Pop a emigrat in Canada pentru a-si gasi un alt destin. Dupa 6 luni a reusit sa-i convinga pe canadieni sa o primeasca printre ei, obtinand un post de bibliotecar la Bibliotheque Nationale du Quebec.

Imediat ce a primit postul la biblioteca canadiana, fosta noastra colega a trimis domnului director general al B.C.U. "Lucian Blaga", prof.univ.dr. Doru Radosav, un mesaj de multumire pentru faptul ca studiile de specialitate bilioteconomica (s.n. Irina Pop este absolventa a Facultatii de Istorie-Filosofie, specializarea Istorie-Biblioteconomie) si experienta acumulata in cei trei ani de activitate in cadrul sectiei de imprumut la domiciliu, i-au fost de un real folos.

Luand legatura cu Irina, la adresa de mail indicata in mesaj, ne-a relatat pe scurt, despre modul în care a fost angajata, conditiile de examinare si actualul loc de munca:

  • si-a depus candidatura completand un formular detaliat pe Internet , atasandu-si C.V-ul si o scrisoare de intentie, care le-au trezit interesul examinatorilor;
  • a dat un examen scris cu intrebari de specialitate (ex. Ce servicii ofera o biblioteca nationala? Care este rolul acesteia in societate? Ce tipuri de documente contine? ) si de cultura generala (ex. Cine a scris ... cutare carte? - in general carti cerute de publicul larg);
  • a urmat un interviu in fata unui bibliotecar si a unui reprezentant de la Resurse umane. Bibliotecarul i-a pus o serie de intrebari de specialitate si a pus-o in diverse ipostaze (de ex. "Ce faceti cand un cititor nu recunoaste ca a imprumutat o carte?", "Dar cand restituie o publicatie extrem de uzata?", "Ce atitudine adoptati cand un coleg va face observatii in fata cititorilor?", "Dar cand nu esti de acord cu decizia sefului ...?"). Persoana de la resurse umane a analizat candidata si a intreabat-o despre calitatile si defectele personale, despre cel mai mare esec al candidatei, despre cea mai mare realizare la fostul loc de munca, despre modul cum face fata rutinei...

Tot interviul a durat doar 30 de minute.Intrucat l-a trecut cu bine, a fost contactata telefonic pentru a-i confirma angajarea.

Irina a mai facut cateva precizari extrem de interesante despre rolul celor de la resurse umane pe care l-a observat ca fiind putin diferit de ceea ce este la noi. Acolo sunt "o armata" de angajati cu o multime de atributii. Ei stabilesc numarul de ore de lucru, orarul, atributiile si totul pe baza studiilor si experientei angajatului. Astfel, Irina lucreaza uneori la departamentul de imprumut (datorita experientei sale de peste 3 ani intr-o astfel de sectie), alteori la departamentul de istorie si stiinte sociale (datorita studiilor sale universitare in istorie) Deci, fiecare angajat la locul potrivit!

Mesajul initial al Irinei vi-l prezentam in acest numar al revistei.


sus

webmaster@bcucluj.ro
Toate drepturile rezervate